Idegennyelvű ipari és kereskedelmi ügyintéző
Idegennyelvű ipari és kereskedelmi ügyintéző
OKJ 54 347 01
Mivel foglalkozik? Te tudod?
A különböző iparágak vállalatainál dolgozó idegen nyelvi kereskedelmi ügyintézők kereskedelmi és gazdasági feladatkörökkel – például beszerzési folyamatokkal, gyártási folyamatokkal, értékesítési folyamtokkal, valamint munkaügyi, pénzügyi és számviteli feladatokkal – foglalkoznak.
Milyen munkakörökben dolgozhatsz?
• Áruforgalmi ügyintéző, előadó
• Eladási ügyintéző
• Kereskedelmi asszisztens
• Kereskedelmi ügyintéző
• Szállítási koordinátor
• Alkatrész gazdálkodó
• Anyag- és készletgazdálkodási ügyintéző
• Anyagbeszerző
• Beszerzési ügyintéző
• Logisztikai ügyintéző
• Pénzügyi asszisztens
• Pénzügyi koordinátor
• Pénzügyi referens
• Pénzügyi referens
• Pénzügyi ügyintéző
• Általános gazdasági és statisztikai ügyintéző
• Statisztikai asszisztens
• Statisztikai előadó
• Statisztikai és gazdasági ügyintéző
Ha nálunk végzel az alábbi feladatok ellátására leszel képes:
• elkészíteni, frissíteni és archiválni a vállalat gazdasági-kereskedelmi levelezését,
• a beszállítók különböző árajánlatai közül megfelelő szempontok alapján kiválasztani az arra alkalmasakat, és megrendelni a beszállítóktól a megfelelő termékeket és szolgáltatásokat,
• gondoskodni a gyártás során szükséges felhasznált anyagok szakszerű tárolásáról és határidőben történő rendelkezésre bocsátásáról,
• előkészíteni és elvégezni a termékek és szolgáltatások beszerzése kapcsán felmerülő valamennyi könyvelési feladatot,
• előállítani a gyártástervezéshez szükséges dokumentumokat,
• megtervezni az anyagok és az energia felhasználását a gyártási folyamat során,
• előkészíteni és elvégezni a termékek és szolgáltatások előállítása kapcsán felmerülő valamennyi könyvelési feladatot,
• kalkulációt készíteni a termékekre és szolgáltatásokra,
• árajánlatokat készíteni, és előkészíteni a vevőkkel kötendő szerződéseket,
• felügyelni az egyedi rendelések határidőben történő lebonyolítását,
• marketingintézkedéseket megtervezni és végezni,
• előkészíteni és elvégezni a termékek és szolgáltatások értékesítése kapcsán felmerülő valamennyi könyvelési feladatot,
• munkafolyamatokat szervezni és optimalizálni,
• bér- és fizetés elszámolásokat készíteni,
• felmérni a munkaerőigényt a vállalati célok és az értékesítési és gyártási terv figyelembevételével,
• munkaköri leírásokat és álláshirdetéseket készíteni,
• előkészíteni és elvégezni a bérek és fizetések elszámolásával kapcsolatos összes könyvelési feladatot,
• a vállalat valamennyi külső és saját bizonylatát kontírozni és archiválni,
• készlet- és eredményszámlákra könyvelni,
• nyilvántartani a tárgyi eszközök terv szerinti és terven felüli értékcsökkenési leírását,
• megállapítani a vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetére irányadó mutatószámokat,
• projekteket tervezni, végrehajtani és kiértékelni.
Iskolai rendszerű szakképzésben a szakképzési évfolyamok száma: 2
Iskolai előképzettség: érettségi végzettség
Egészségügyi alkalmassági követelmények: nem szükséges
Pályaalkalmassági követelmények: nem szükséges
Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:
2 évfolyamos képzés esetén az első szakképzési évfolyamot követően 160 óra